tisdag 9 januari 2018

Tomt på MVC

Även "min" barnmorska lyser med sin frånvaro. 3 min sen. Suck.
Idag är det tänkt att magen ska mätas för första gången. Om barnmorskan kommer dvs.



EDIT:

Hon kom, 10 min försent.
Bad inte om ursäkt.

Jaja, jag hade inga frågor alls.
Känns som man vart med om detta tidigare :P
Men magen mättes och vi jämförde med Ellas graviditet.
Det visade sig att jag "bara" väger ett kg mer än då.
SF måttet var även där enbart en plupp över SF måttet med Ella.
Jag hade en "normal" mage.
HA, in your face alla jävlar som trott att jag ska gå hem och föda barn vilken sekund som helst.

Jag var tvungen att ta ett blodprov innan jag fick gå hem.
Jag HATAR sprutor och var livrädd.
Det gjorde så ont med... antagligen gör det väl sådär skitont för att jag sitter och spänner mig och slutar andas helt. Men det går inte att slappna av.

Vi bokade även in resterande möten på MVC.
Ska även släpa med Pontus till ett möte på uppmaning av barnmorskan.
Vi skulle gå igenom förlossningsplanen och skriva ett brev.
Jag har ingen större önskan om att Pontus ska följa med mig till MVC varje gång.
Känns som det ändå är min kropp och det handlar ju 100 % om mig och bebisen.

Men till tillväxtultraljudet ska han med.
Där har han inget val.
Antagligen kan jag gå själv, men OM inte moderkakan har flyttat på sig och de säger att jag måste snittas. Ja då vill jag inte sitta där utan honom, för då lär jag lipa ögonen ur mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar