lördag 22 oktober 2016

Äkta fredagsmys á la gamla Kilbackstrion

Idag var vi bortbjudna till Tibro där en av mina gamla sambosar från Kilbackstiden bor med sin familj. Vi alla tre lever familjeliv i olika delar av Skaraborg, absolut inte långt ifrån varandra. Men tillräckligt långt bort så att det inte sker så värst spontant. Men när vi ses har vi ändå himla trevligt.

Frida bjöd på fredagstacos DELUX!!
Fy f-n vad gott det var.
Ärligt talat, hon höjde tacosen till skyarna.
Jag älskar tacos, men hennes tacos var godare än gudomligt.

Jag tänker sno hennes tacostil, helt klart :P

Det som var speciellt var hennes hemmagjorda tortillabröd.
Så sjukt gott!
Sen den hemmagjorda salsasåsen med koriander.
Äh dra åt helvete vad gött det var.



Nu ska jag försöka sluta tänka på Fridas tacos en stund :D
Egentligen skulle jag tagit med bägge mina barn dit, men Ella blev igår störtförkyld.
Vi hade tjejerna här hemma på fika och då kom första nysen.
Sen eskalerade det med en rinnande näsa.
+ en otröstlig Ella under hela kvällen... då hon egentligen skulle sova fick hon istället sitta i våra famnar. Svårt att veta på en sån liten, gör det ont? gör det ont i halsen? när hon sväljer? är det tänder? 
Men då hon var så otröstlig så gav vi henne en alvedon.
Efter det somnade hon 1 timma.... bara för att vakna ungefär hela natten.
Ledsen som bara tusan.
Usch, stackars lilla tjej.

Känner mig rätt dum, för jag tror mig veta exakt när hon blev sjuk.
Det måste vart när hon fick följa med mig till Idrottshallen i Ryd när Vicke tränade innebandy.
Jag hade ett möte med en lagförälder där och vi skulle göra schema.
Pontus jobbade sent och jag hade ingen som kunde hjälpa mig med Ella.
Så hon fick följa med.
Så hon vistades där inne bland alla 30-60 kids.
Kröp omkring på golvet och slickade på kedjor och allt möjligt.
Det stod även en förälder och nös någon meter från henne.
Alltså, svårt att skydda sitt barn från förkylningar. Absolut.
Men detta var nog inte det smartaste från min sida.
Jag hade ändå bärselen in och den gillar hon att sitta i.
Men tyckte hon verkade ha så roligt när hon utforskade.

Lätt att vara efterklok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar