söndag 23 oktober 2016

SAMMANDRAG

Idag har vi haft en lång dag i innebandyns våld.
Då jag numera är lagförälder tillsammans med en till mamma så var vi först på plats klockan 9.00 i Arenan för att starta upp kiosken. Idag var det Skövdes tur att ha sammandrag i vår grupp
(Mariestad, Tibro, Falköping, Lidköping, Vara, Skara).

Höll på att bli ett riktigt stort korvkalas igår med.
När man är ansvarig så ska man även se till att korv med bröd är inhandlat till sammandraget.
Såhär löd samtalet mellan mig och kioskansvarig och snubblade lite på orden...:

- Hur mycket korv går det åt då? (jag)
- På sammandrag brukar det gå åt 800 korv..
- OJ, 800 korv... det var mycket.......
- Jo, men rekordet var strax över 2000 korv... men det var en engångsföretelse. Det kommer nog inte hända igen...


Så där stod jag, på ica maxi klockan 18.00 på en lördag kväll med en kundvagn och såg till min stora förtvivlan att det inte ens fanns 50 st korvbrödspåsar att köpa.....
Jag kom upp i 37 stycken... då var det länsat.
Vagnen var full.. och allt kändes fel. Jättefel. Jag måste dubbelkolla tänkte jag.
Så jag ringde samma person som jag talat med tidigare.
"nej, nu hörde DU fel. 80 korv sa jag" (sa den andra kvinnan)

Haha, nej. Det gjorde jag inte. Men vad gör det, det blev lite snurrigt för henne.
Men fy fan vad glad jag är att jag inte försökte köpa 800 korv med bröd.
Jag hade fått åkt runt mellan stormarknaderna i Skövde för att försökt skrapa ihop korvbröden.

Annars var det kul på sammandraget.
Det var första gången för denna säsong som Vicke fick köra match.
Han är duktig, kul att se honom och laget utvecklats.
Kul hade de med.
Förlorade första matchen riktigt surt, skicklighet fanns men turen var borta.
Skövde hade bollar i ribba ut efter galet fina anfall.
Men de vann resten av sina matcher så var glada killar efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar