söndag 23 oktober 2016

Obligatoriska kojan

Shit!!!
Helgen är redan förbi och endast hälften av det jag planerat för helgen är genomfört.
Lördagen var den "stora" städdagen.
Jag skulle städa förråd och så mycket som möjligt utomhus.
Pontus skulle fixa garage och ta ned studsmattan.

Jo tjena, det blir aldrig som vi tänkt oss.
En middagsinbjudan kom, sådär härligt spontant som man önskar.
Vi hade redan tackat nej alldeles för många gånger till samma familj pga vi faktiskt vart uppbokade på annat. Så nu kände vi att nej, vi kan inte säga nej igen.
Vi tycker om den familjen görmycket, men min stora städdag blev lidande.
Endast hälften blev gjort (mitt förråd).
Resten av dagen gick åt att städa huset inför middagen.
Egentligen var vi bortbjudna, men eftersom Ella är så förkyld och kvällarna har vart jobbiga så frågade vi om vi inte kunde vara här istället.

Kidsen hade superkul, killarna byggde kojgångar och tjoade och tjimmade.
Vovven som oxå hälsade på var supersöt.
Jag tiggde om att vara hundvakt x antal gånger haha.


Vi la Ella strax efter 20.00 och sen var det inte ett pip ifrån henne.
Efter middagen kom jag på Pontus att snusa RIKTIGT snus.
Vi kämpar annars med att vara nikotinfria TILLSAMMANS här hemma.
Jag blir sur om han tjuvsnusar och han blir sur på mig om jag tjuvröker.

Så när jag kom på honom så hittade jag på egna regler.
"jaha, då får du ta Ellanatten OCH gå upp med henne imorgon bitti"

Surt straff för Pontus då Ella vaknat sjuttioelva gånger per natt pga förkylning.
Vad tror ni händer?
Hon sover non stop från 20.00-07.30 och då var jag ändå tvungen att gå upp.
Han har tur den där Pontus.
Han måste gjort något väldigt bra i övrigt för att få sån bra karma att både få snusa och sova hela natten......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar