söndag 16 oktober 2016

GEKÅS

Jag och Pontus har verkligen inte tur med att välja en bra dag att åka till Gekås. 
Men vi hade ändå tur i oturen. 
Vi fick parkering direkt, men sen var alla vagnar slut i de små båsen på parkeringen. 
Folk småsprang ner till den stora kundvagnsparkeringen. 
Efter det märkte jag att tempot mot entrén var HÖG. 
Vad händer? 
Jo för första gången i mitt liv fick jag köa en kortare stund (5min) för att komma in i varuhuset. 
2 gubbar sprang förbi hela kön och trängde sig in.... HERREGUD tänkte man. 
Hur f-n ska det bli nu? 
Men jag hade fått tips om att bara gå rakt igenom allt till barnavdelningen direkt. 
Ta början sist.. så det gjorde vi.
Så det var hyfsat lugnt ändå. 
Exempelvis så gick jag på toa, jag gick rakt in i ett bås direkt. 
När jag kom ut strax därefter var det kö hela vägen ut genom dörren. 
När vi skulle äta så var kön väldigt kort och vi fick plats direkt. 
När vi gick var det FULLT!
Pontus mamma hade kollat webcam på deras hemsida för hon var lite orolig för oss. 
Hon berättade att kön in till varuhuset hade ringlat sig lång och det hade stått vakter som hållit emot kön. 
Så, vi hade ändå tur.



Vi hade verkligen jättekul, barnlediga. Bara jag och Pontus. 
Sen tycker jag att Gekås är kul... kanske lite pinsamt? Men jag står för det. 
Jag tycker det är roligt att köpa fina/ bra grejer för mindre pengar än en "vanlig" butik. 
Man får mkt mer då= mkt roligare. 
Dock fick vi en smärre chock i kassan. 
Sist handlade vi för en ganska saftig nota.
 
Men  det var INGET mot denna gång. 
Det var julen som kostade på.
Då köpte vi ändå inte en endaste julklapp.
Galet. Något händer med en på ett sånt varuhus haha.


Ella var hos farmor och farfar under tiden.  
Vi åkte till Grästorp redan i fredags för att umgås och ha fredagsmys med klanen Andersson.
Ella gick in i ett trotsigt "jag ska minsann inte sova moode"
Så tror hon till slut slocknade vid 23.00, sen sov hon hela natten och sov fortfarande vid 6 när vi åkte till Gekås.

Det hade gått jättebra, hon hade vaknat, kollat lite konstigt på Tine och sen bara gillat läget. 
Busat, ätit och sovit som hon ska. 
Själv satt jag och lipade i bilen klocka  6.00 imorses för det kändes så jobbigt att åka ifrån henne. 
När vi kom tillbaka till Grästorp så slet jag upp bildörren och sprang in i huset.
Ella fick massa kramar och pussar av mig. Bort bra, men Ella bäst.

PS.  Pontus blev påkörd på hälarna 6 gånger idag.... av MIG!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar