torsdag 13 oktober 2016

STRUPEN

Hej och hå här har vi vart hurtiga idag.
Jag tog på terränghjulen på vagnen och stegade bort mot strupen och besteg sedan Billingen.
Hurra, vad man känner sig duktig efteråt.
Fick som vanligt, spring i benen efter en stund.
Så började springa lite grann, då och då.
Men:

1. Fel sporttopp men obefintligt support, ni tjejer vet hur jävligt det kan vara.
2. Vagn... ja, jag förstår varför man ska använda en joggingvagn till såna ändamål.

Efter 2 ½ km på berget tog jag strupen ner igen.
Efter det brantaste partiet tänkte jag:
"NU JÄVLAR SKITER JAG I TUTTAR SOM GUPPAR OCH GÖR ONT, NU SPRINGER JAG"

Så jag virade handledsskyddet 10 varv runt handleden ifall något skulle hända och började kuta nerför. Det guppade en del och Ella satt upprätt och kikade på mig som om jag vore störd.
Nästan nere så dunsar det till och jag upptäcker att det är nyckelknippan som åkt ur vagnväskan.
Jag vänder vagnen och kör tillbaka och hämtar nycklarna...
Då tittar jag lite extra i väskan och inser att min mobil är borta.
*SUCK* det guppade tydligen väldigt mycket, (då kan ni ju tänka er hur ont jag hade i brösten).
Så jag låser vagnen och säger så pedagogiskt jag kan att "mamma kommer snart tillbaka"
Sen börjar jag springa allt vad jag har ändå tills jag hittar min mobil.
Som tur var så låg den inte alldeles för långt bort.
Ella kunde hela tiden se mig och var coollugn när jag återvände.

Kände mig asgrym när jag kom hem.

Nu laddar vi inför babysimmet och sen ikväll, ja då kommer PONTUS hem igen!!
Som vi längtar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar