torsdag 14 juni 2018

ANKORNA FRÅN HELVETET

2 skitstora ankor
(... i 69:an anmärkte Pontus, väldigt road)


Ok, så jag har då vart klassförälder de senaste åren för Vickes klass.
Jag skulle därför köpte presenterna till deras klassföreståndare.
Jag köpte två ankor på Rusta.
Vi har en del badleksaker här hemma så trodde att jag hade lite koll på hur stora de skulle vara.
Det hade jag inte!!!

Igår kväll fick Pontus blåsa upp med kompressorn för att jag skulle packa in i bilen och ha det gjort.
Jag tänkte; en anka i bagaget och en i baksätet.

Jo men tjena....

Ingen anka gick in i bilen uppblåst.
Gissa om jag blev stressad vid halv tio igår kväll?
Det slutade med att ankorna fick mosas in i bilen halvuppblåsta
(hade inte tänkt på att jag skulle ha med mig två barn också).

Sen fick jag bestämma med min partner in crime; Sofia att hela hennes familj fick komma och hjälpa till att pumpa ankor på parkering klockan halv nio.

Men det gick vägen.
Så lärarna fick till slut varsin anka, presentkorg från Läckerbiten och varsin ros av barnen.

Jag fick idag veta att en av lärarna bor i Falköping och pendlar med tåg då hon saknar körkort.
Haha, antar att hon släppte ut luften.
Hade dock vart galet kul om hon hade kånkat hem den som den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar