lördag 2 juni 2018

KONTRASTER

Fatta att denna bild togs 26 mars i år 


Ganska prick en månad senare:


Ett par veckor till så badade vi i solsken och värme

Godkväll!

Jag har loggat in på datorn, alltid mycket skönare att skriva texter på ett riktigt tagentbord.
Blir så mycket fel med autocorrect á la mobil.
Jag skriver för snabbt att jag ofta inte märker när mobilen gör om ett ord.

Dagen har kantats med massor av känslor.
Jag har vart så orolig för minstingen som bara kräks och kräks.
En av mina fina vänner skickar ett sms och föreslår att jag ska lämna av Ella en stund hos dem så jag kan koncentrera mig på minstingen. Hur stort hjärta har inte hon?
Grejen är att hon även är sprillans nyförlöst och precis hemkommen från förlossningen.
Jag började böla när jag fick det sms:et.

Pontus kom hem idag från utbildningen så jag tackade nej till erbjudandet.

Felix fortsätter och kräkas men det verkar bli något bättre nu när vi återigen har ändrat hans kost.
Vi har dragit ner volymen och istället matat en gång varje timma.
Han har kräks varenda gång, varannan gång kaskad delux och varannan enbart kaskad.
Det verkar dock som att han börjar få behålla liiiite grann iaf eftersom det börjar komma pyttelite kiss i blöjorna. Det är inte mycket men betydligt mer droppar än förgående dag.
Det blev iaf inget barnakut för oss ikväll- skönt!

På order från BVC ska vi börja väcka honom på nätterna.
Jag stannar uppe och tar första väckningen.
Sen ställer Pontus sitt alarm inatt.
Vi gör vad som helst bara han blir bättre 💓💓💓

Tillbaka till Pontus hemkomst.
Han var så efterlängtad, både som sambo, pappa och två till händer.
Ella har åkt på en förkylning (tack dagiskompisar) och hade en jobbig förgående natt.
Ont i halsen verkar hon haft, svårt att veta när hon bara skrek rakt ut (ej kontaktbar).
Men under dagen idag var hon precis som vanlig, nysig och lite hostig.
Försökt få henne att inte hosta och nysa mot lillebror.
Svårt... jag fick släppa det lite.

Jag beställde hem pizza för att fira min viktnedgång på ytterligare 1 kg haha.
Det får inte gå för fort 😀
Efter middagen så fick jag och Ella lite egentid.
Hon cyklade iväg på sin balanscykel till lekplatsen där vi hängde en stund.
Dåliga mammasamvetet stillades betydligt.

Nu är klockan efter midnatt, dax att väcka bebis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar