torsdag 14 juni 2018

SKOLAVSLUTNING


Idag var det Vickes sista skolavslutning i Lundenskolan.
Vi var uppe tidigt och stylade, åt frukost m.m.


Pontus skulle egentligen följt med, men då vi inte ska utsätta Felix för onödiga baciller så stannade han hemma istället.

Jag hade lite problem med lärarnas present (läs mer om det i annat inlägg).
Men allt löste sig och Vicke och Elin (hans bästa tjejkompis) gick ihop in till klassrummet.

Under cermonin så tänkte jag halvvägs att "oj, jag tycker inte detta är något sorgligt alls.."
Inga tårar brände bakom ögonlocket...

Jo men tjena...
Det höll tills 6:orna skulle sjunga sin avskedslåt:



Jepp, då fick jag böja mig ner och hjälpa Ella att pussla på min mobil för då kom tårarna.
Jag är verkligen så sjukt blödig och värre är det nu givetvis med graviditeten så kort bakom.

Vicke tyckte också det var lite jobbigt, det är någon kompis som ska börja en helt annan skola i annan kommun. Detta är livets gång, de man verkligen tycker om träffar man ändå.
Men han har ju verkligen fullt upp på sin fritid med alla sina sporter och utöver det ska skola hinnas med. Så känns som att kompisar utanför sport och skola antagligen inte kommer att hinnas med.

Men man vet aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar