torsdag 7 juni 2018

ON THE ROAD

Äntligen är vi påväg till Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg. Jag har tydligen snurrat till det med alla namn.
Drottning Silvia ligger vid Östra sjukhuset och inte på Sahlgrenska som gårdagens sköterskor sa till mig. Sveriges huvudstad heter Stockholm och Göteborgs smeknamn är INTE hufvudstaden.

Så. Nu är alla namn de rätta.

Igår kväll erbjöd sig sköterskan att ta Felix en stund så jag fick gå en runda.
Jag tackade nej...

Lite senare påminde hon mig om att det bara är att ringa på om jag behövde avlastning på natten. Hon menade att det är viktigt att jag är utsövd denna dag.
Jag tackade artigt men bestämt nej.
Jag berättade även att Felix sover heöa nätterna så det inte behövs.

JINXA ALDRIG NÅGOT GÄLLANDE BARN!!

Strax efter midnatt så slog Felix upp ögonen och var ledsen direkt.
Jag försökte trösta i en halvtimma sen gav jag upp och ringde på.
Sköterskan kom in och hämtade honom.
Jag somnade och sen rullades han in igen vid 06.30. Jag har alltså fått sova hela natten. Galet uppskattat.

Avresan blev en timma försenad men till slut kom ambulansförarna och då visade det sig vara en form av barndomskompis till Pontus och mamman till ett av barnen jag tränade i AIK för många år sedan.
Komiskt, jag som aldrig brukar känna någon. Felix ligger och sover i sitt babyskydd och jag får sitta bredvid honom med en sjuksköterska från barnavdelningen med i bilen. Känns tryggt att ha det så med alla tömningar av magsäck, ventiler som ska öppnas och stängas, apparater som piper och slangar överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar