måndag 25 juni 2018

MÄÄÄÄ

I förrgår satt jag och Pontus och diskuterade fram och tillbaka om vad som ska bokas på vår sista semestervecka tillsammans. Efter många om och men så bokade vi en hotellnatt i Norrköping för att lösa tvådagars på Kolmården. Samtliga var nöjda och det kändes rätt skönt att äntligen bokat något.

Idag när jag skulle gå in och kolla på öppetider så upptäcker jag att de har stängt under veckodagarna i slutet av augusti. Så Kolmården är för tusan inte ens öppet.

Trist...

MÅNDAG:

Natten var spännande..
Igår jinxade jag tillvaron med att helt salig upprepa att vi har så fantastiska barn som sover som dom ska om nätterna. Vad har vi sagt? jinxa aldrig något bra när det gäller barn.
Vad hände? Jo, Ella vaknade inatt och krävde snyftande att vi skulle sitta hos henne.
Det krockade med att Felix skulle äta.
Pontus låg med ett mindre migränanfall men fick ändå ta sig upp för att ta ett av barnen.

Sen fick jag gå lite mellan kidsen.
Men jag sov även någon timma i Ellas säng.
Jag var så trött att inatt orkade jag inte ta striden.

Det var en trött mamma som stuvade in bägge barnen i bilen och körde den korta sträckan bort till bilverkstaden där min bil ska servas och ev. lagas om de hittar något fel.



MEN. När vi kom hem så somnade Felix efter en omgång mat.
Ella ville kolla på Musse Piggs klubbhus.
Jag var då inte dummare än att jag passade på att vila.
Så där låg vi allihopa i en hög i soffan.
Jag lyckades skrapa ihop en timmas sömn.
Jag är rätt bra på att vakna för minsta lilla så jag avbröt tuppluren x antal gånger för att stoppa in napp, vifta bort flugor och svara på frågor.

Men det spelar ingen roll.
Jag är inte längre ett vandrande lik här hemma.
Nu väntar vi på att bilverkstaden ska ringa och säga att det blev billigare än väntat för att bilen är i toppskick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar