måndag 11 juni 2018

LEDIGDAG MED BARNEN

Det var skönt att få mjukstarta med bägge småttingarna hemma idag.
Jag missade hela min vecka med Vicke p.g.a. Felix vårdvistelse.
Verkligen supertrist, nu får man vänta en vecka till för att ha honom hemmavid.

Natten gick hyfsat bra.
Men när jag skulle mata Felix vid 4 ville han inte somna om då han var så ledsen.
Suppen verkar ta en stund innan den hann verka (?).
Men vid 5 sov vi båda två igen.
Sen var jag uppe en stund tidigt på morgonen med både Ella och Felix.
Men när Felix somnade så gjorde jag det med. 
Ella körde barnkanalen på tv:n.
När hon tröttnade kom hon och kröp upp bredvid mig i sängen och myste.
Bästa starten på dagen, helt klart.
Vid 8 så var vi fit for fight igen för dagen.

Vi har verkligen inte gjort något speciellt alls idag.
Det har regnat större delen av dagen.
Ella har vart rätt knäckt över detta då hon både ville köra balanscykel OCH bada i sin nya pool som hann komma när vi var i Göteborg.

Ett mindre bryt vid lunchen gjorde henne väldigt trött.
Så därför valde hon att sova middag idag.
Hon bäddade ner sig nere i fotändan på Pontus sida av sängen.
Vägrade komma och ligga på en kudde.



Nalle Puh har fått en stor plats i Ellas hjärta.
Lite kul ändå att det är just Nalle Puh.
Den köpte Pontus i Japan när Ella låg i magen.
Vi hade ganska nyss fått veta att hon låg i magen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar