fredag 15 juni 2018

FULLSPIKAD FREDAG MED MASSA GULDKANTER

Mim härliga fredag började vid sextiden.
Just där och då ville jag dö trötthetsdöden. Men framåt 7 kändes det ändå okej. Vi (jag, Ella och Felix) behövde minst 1 1/2 timma på oss för att komma till BVC.

Många gånger höll det på att gå åt pipsvängen men ibland är jag en grym mamma som lyckas avstyra diverse utbrott här hemma. 1-0 till mig hehe.

BVC levererade goda nyheter i form av 4870 g, hurra!!! Ännu en viktuppgång på ett par hundra gram. Min kämpe till pojk har tagit sig rejält. Det känns verkligen i massan. Han är större numera och borta är den lilla spinkisen som vi haft sedan förlossningen. Han är numera en "normal" bebis, så som jag minns att det brukar vara. Denna nyhet gjorde att jag kunde fortsätta hela dagen utan några avbrott pga trötthet ❤

När vi kom hem så deklarerade Ella att hon var jättehungrig och måste äta mat nu. Nej, rättare sagt sa hon till mig att laga mat åt henne. Skitunge ❤
Hon fick microrester.

Sen fick jag spontanbesök av fina Sandra och med sig hade hon med sig gänget senaste tillskott: fina lilla bebis.
Framåt eftermiddagen påminde hon mig att jag skulle åka för att skriva på faderskapsintyg på stadshuset. Jag hade helt glömt bort. Då blev det fart på mig.
Men iväg kom vi och hamnade utan problem på Commerce tak, trots studentfirande i stan. Tyvärr kom vi inte längre än till just taket på Commerce för att Ella hade stensomnat i bilen påväg ner till stan. Det gick verkligen inte att väcka henne, hon sov till och med ena ögat halvöppet. Ett litet partytrick som hon kör med då och då.

Jag fick vackert vänta en halvtimma på Pontus som fick hjälpa till och bära tills hon åter var människa. Inte rätt dag att skita i syskonvagnen och ta Buffalon.
Vi lyckades uträtta några ärenden på stan innan vi kom till stadshuset där vi skulle skriva på faderskapsintyget. Så numera har vi gemensam vårdnad om Felix.

När vi kom hem så flöt allt på.
Ella blev mutad med Pontus mobil.
Felix har världens längsta tupplur.
Vi föräldrar lagar tillsammans kvällens middag. Underbart! Middag + jordgubbe/grädde efterrätt= mums.

På kvällen var vi ute en stund. Ella fick leka av sig med studsmatta trädgårdsgunga och sen balanscykel till lekplatsen. Så jäkla grym dag... och nu har vi en hel helg framför oss. Så galet nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar