lördag 23 juni 2018

ÄNTLIGEN LITE SOMMAR IGEN

Midsommarafton blev en sen historia.
Sista familjen åkte vid 2 och då gick Pontus och la sig.
Jag stannade uppe till 04.00 och städade lite.
Diskmaskinen hade öppnats för tidigt och hade inte tömt sig.
Men det visste inte jag utan trodde det var stopp i rören.
Därför stod jag och öste vatten i kannor där på tidig morgon.
Precis det man vill göra vid tretiden på natten hehe.

Vid 6 vaknade Felix första gången för mat sen åtta på kvällen.
Därefter blev det ett par ombyten av pyjamas då det både blev nedkräkt och nerkissat i olika omgångar. Så när barnen vaknade vid nio var det dags för Pontus att ta över staffettpinnen.
Själv sov jag till halv 2 👊

När jag kom ner till köket så stod Pontus och fixade lunch.
Väldigt okej 😆

Efter lunchen skickade jag upp Pontus för lite välförtjänt vila.
Själv gick jag ut med barnen till trädgården.
Tanken var att hoppa lite studsmatta och sen lekplats.
Men när vi kom ut så var det överraskande varmt utomhus.
Solen sken och det stekte på gött på altanen.

Jag drog genast igång projekt rengöra pool.
Det tar lite tid kan man lugnt säga att tömma, rengöra och fylla en pool.


Men det var det värt, barnen har haft jätteroligt.
Felix har mest legat och sovit i skuggan av parasollet. 

Framåt kvällen hämtade Pontus pizza från American pizza today.
Sen vart det VM på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar