tisdag 26 juni 2018

Tack Kidbrandstore

För ett tag sedan beställde jag två stycken skolstartströjor till Vicke.
Jag betalade fakturan och tröjorna kom som de skulle.
Dock är storlekarna på ett av märkena väldigt svåra.
Ibland är de små i stl och ibland normala.

I detta fall var tröjan normal i stl vilket innebar att tröjan var alldeles för stor och jag behövde returnera för att byta stl.

Följande lyckades hända:

1. Enligt instruktioner ska man kontakta kundtjänst för att berätta att man håller på att genomföra ett byta av storlek så de kan makulera den nya fraktavgiften. "Självklart ordnar vi detta" fick jag till svar.
Några dagar senare damp fakturan in i inkorgen MED fraktavgift. Mailade igen och frågade om jag skulle ignorera denna faktura för att de skulle skicka en ny.
Jag fick inget svar, men någon dag senare fick jag en ny faktura utan fraktavgift.

2. Jag lyckades pausa en redan betald faktura på KLARNA.
Jag vet inte vad det innebär men det kom ett mail om att om jag inte kontaktar KLARNA innan deadline kommer de förutsätta att returen inte gick igenom och att jag kommer bli betalningsskyldig.
Mailade KLARNA för att fråga hur detta kan ändras- hittills inget svar.

3. Nytt paket från Kidbrandstore anlände och det innehöll en tröja.
Dock fel märke och definitivt fel storlek än vad som skulle kommit.

4. Mailar återigen Kidbrandstore för att fråga hur jag ska göra, ska jag verkligen lägga ytterligare en order för att de har packat fel? Får snabbt svar att tröjan som jag önskade få hem är slut.
De ville hemskt gärna veta vad jag fått i paketet som inte var mitt.

5. Om det inte finns något annat jag vill ha istället så behöver jag avvakta några dagar för att se om det kommer någon retur på just den tröjan och stl som vi önskar. Kidbrandstore meddelar att de har pausat fakturan med deadline 13 juni.
Sist jag kollade så är det 26 juni :P


Så nu har jag tusen fakturor (obs ironi) i min inkorg och jag vet inte längre vilken eller om jag ska betala någon av fakturorna. 

Jag tror inte det var meningen att Vicke skulle få en ny Lyletröja till sin skolstart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar