måndag 11 juni 2018

ÄNTLIGEN KLÄDER

Har man ett kräkbarn hemma så kanske man höjer ett igenkännande ögonbryn nu.
Men Felix har kräkts sen dag 1 då han är ett kräkbarn.
Precis som sin storebror och storasyster.
Men det har som ni förstått eskalerat i och med hans diagnos.

I början bytte man kläder varje gång han kräktes ner sina kläder.
Ofta hann jag bara få på en body halvvägs innan jag fick byta.
Nu snackar jag inte två förbrukade bodys vid ett ombyte.
Utan det kunde vara 5 omgångar kläder vid ett tillfälle.

Vi tröttnade och körde enbart pyjamas då det innebar ett plagg mindre att hela tiden byta på.
Vi kämpade ändå på ett bra tag med dessa pyjamasar.
I slutet låg han mest insvept i filtar/ handdukar.
Det fanns ingen mening med att försökt sätta på honom kläder när de ändå behövdes bytas.
.... och när man byter kläder på honom så brukade han kräkas mer.
Dels för att han kom i rörelse och att han låg ner på rygg.
Dessa två faktorer var INTE bra för att undvika kräkningar.

MEN.
Nu är det nya tider.
Idag har det vart en bra dag gällande kräkningar.
Därför fick jag tillbaka lite hopp och gick och rotade i byrån.
Jag hittade denna body som aldrig använts.
Till min stora sorg behövde jag dra i grenen för att kunna knäppa den.
Så mycket fina kläder som jag faktiskt köpte inför förlossningen som nästintill är förbrukade redan storleksmässigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar