fredag 1 juni 2018

Hemma från BVC och X antal spyor senare...

Det var tyvärr inga goda nyheter idag. Jag visste redan att bebis var uttorkad men han har också gått ner 1100 g sen förra veckan. INTE BRA!!!!!

Inne på tredje dagen utan bajs, han verkar inte vara förstoppad heller... Det hinner troligtvis inte produceras något bajs.
Det enda som är positivt just nu är att hans allmänhälsa verkar ok.
Men "vanliga" kissblöjor lyser med sin frånvaro. BVC rekommenderade barnakuten ikväll om kisset kommer igång under dagen. Hon tänkte näringsdropp!!
Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. Snacka om att man blir orolig. De små blir lättare uttorkad än vad vuxna blir.

Innan vi lämnade BVC matade jag Felix.
Men efter ca 60 ml kom kaskadkräkningarna. Hela pyjamas (Ja, vågade inte utmana ödet att byta om på honom innan, fast kräkningarna kom i vagnen ändå) dreggelhalsduken, Ikeas vita kräklapp OCH golvet blev nerkräkt.
När jag torkat upp allt och bytt kläder vägrade han äta mer. Behöver jag ens säga att jag lämnade BVC i tårar.
Väl hemma ville han äta igen... men maten får verkligen inte stanna kvar.
Det är så jäkla synd om honom.

Nu vilar han i min famn efter en rejäl kaskadomgång och Ella får liksom leka på egen hand. Snacka om att det dåliga samvetet äter upp en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar