lördag 23 juni 2018

MIDSOMMARAFTON 2019

Årets midsommarafton var den bästa på många år.
De senaste tre åren har vi firat midsommarafton i Kungshamn då vi vart bjudna till Pontus föräldrars kompisar som har ett sommarhus en gata bort från föräldrarnas sommarhus.
Det firas stort med Pontus föräldrars kompisgäng + deras barn som numera är vuxna och har egna familjer. Men det har i stort bestått av kompisar till Pontus äldre bror och hans fru vilket har inneburit att man känt sig utanför. Man hänger inte med på alla gamla historier och interna skämt.

Så i år hade vi redan bestämt att detta år, då skulle vi fira midsommar hemmavid.
Gärna i goda vänners sällskap.

Så blev det också!

Jag och Pontus var värdpar och hade två andra familjer på besök.


Samtliga familjer har flickor som det skiljer lite mer än ½ år på.
Sen fick vi allihopa varsin pojk under april-maj månad detta år.
Vad är oddsen på det eller? haha!

Jag hade Vicke hos mig i år men han var inte så intresserad av att fira midsommar med oss.
Utan han stängde dörren om sig och höll till i vårt spelrum hela dagen/kvällen.
Han kom ut när det vankades mat 🙈

Lisa hade köpt fina butiksblommor och bundit kransar till våra tjejer.
De blev superfina, tur att man har en kreativ kompis i gänget.
Nu var kanske inte våra tjejer superintresserade av att ha på sig midsommarkrans.
Men några kort hann man iallafall få.

Jag och Pontus hade förberett maten så mycket som gick vilket underlättade på dagen.
Vi åt en lättare midsommarlunch och sen sov alla tjejer en liten lur innan midsommartårta.

Vi hade tänkt komma iväg på midsommardans i Boulognerskogen men det blev inte så.
Trötta tjejer och regn gjorde att vi inte kände oss alltför motiverade att komma iväg.
Nästa år....

Tjejerna lekte för fullt och bebisarna åt lite då och då.
Hela dagen blev så lugn som den kunde bli med massa småttingar.
Det kändes så skönt att ha likasinnade med sig, vi hjälptes åt med alla barnen.
När mina småttingar hade somnat för kvällen fick jag bebisabstinens.
Så fort man fick chansen så ryckte jag en bebis och gosade med haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar