tisdag 11 september 2018

DAGENS GOASTE BILD

Första dagen på 5:2 dieten är över.
Jag rivstartade med en tvådag och den är äntligen över. Det har helt klart vart kännbart att levt på 500 kalorier. Men det gick. Hur lyckades jag utan att fuska?
Efter att jag lämnat Ella på föris så tog jag en promenad med Felix à 50 min.
Det var skönt att ha gjort det på morgonen. Jag valde att vänta med varje matintag in i det sista för att spara så många kalorier som möjligt. Jag HATAR att gå och lägga mig hungrig. Så därför sparade jag 353 kalorier till kl 20.00 då jag äntligen kunde äta: 1 gurka, morotsstavar, avokadodipp med lite minikeso och finn crisp. Detta "knep" tipsades jag om för några år sedan och för min del funkar det väldigt bra att lägga upp det på det sättet.

Efter förishämtning så hälsade vi på en kompis som har en son som är lika gammal som Ella. Barnen fick prova på att leka tillsammans på egen hand. Ella är van vid att nästan alla barn som vi umgås med privat är mellan 6 mån-1 år yngre än henne. Plussa på att hon är väldigt långt fram i talet och ett ordförråd som är helt makalöst. Så därför är det extra roligt när man träffar barn i hennes egen ålder. Det blev lite tjiv, det löste sig smidigt och senare hade de riktigt kul med varandra. Se bilden. Det märks att Ella har en storebror som lekt mycket med henne. Hon ligger definitivt i framkant på många lekar. Jättebra när hon kan förmedla all den erfarenhet i leken med andra 😀

Jag fick höra att Ella är väldigt lillgammal idag. Ärligt talat har jag inte tänkt på henne på det sättet. Men då och då kommer det definitivt ut en del konstiga saker från hennes mun. Iaf konstiga för en snart treåring att säga. Det är svårt att komma på exempel nu.
Anyhow, det var mycket trevligt med dagens miljöombyte. Vi fick med oss MASSOR av äpplen hem. Imorgon ska jag provsmaka. Nu är det nog bäst att somna innan man hinner bli hungrig igen. Men jag är så sjukt jävla nöjd med denna dag. Stolt över mig och Lisa som kirrade detta. Lisa fick till och med över kalorier medan jag valde att slicka i mig varenda liten kalori. Highfive till mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar