lördag 22 september 2018

GÖTEBORG OCH STORMEN KNUD



Igår for vi till Göteborg, jag, Pontus, Ella och Felix.
 Första stoppet var på Carlanderska. 
Vilken underbar personal vi träffade på. 
En sjuksköterska överhörde mitt och Ellas samtal i väntrummet. 
Det handlade om att Ella var hungrig och jag började leta efter äpplena jag tagit med, bara för att inse att jag glömde påsen i bilen... på parkeringen. 
Då kom hon ut och hade tagit med fruktskålen från deras personalrum och bjöd Ella på. 
Ella blev väldigt glad och tjejen stannade kvar och pratade med henne en stund.

Det här med ord... frukttjejen sa:
- Ja, frukt det är inte dumt det 
Ella tuggade vidare och sa efter en stund:
- min banan är inte dum.. den är snäll.


När vi var klara på Carlanderska så for vi in till centrum. 
Jag hade kört till Carlanderska men nu fick Pontus mer ön gärna ta över bilkörningen. 
Egentligen det fel, då han inte har några problem med att köra inne i Göteborg. 
Utan det är jag som tycker det känns lite jobbigt när man närmar sig avenyn 
m.m. så egentligen borde jag träna mig på att köra. 
Men får ta det nästa gång. 
Denna gång var jag inte så pepp. 

Pontus önskade lunch på Pizzahut så dit gick vi. 
Felix sov i vagnen och Ella skötte sig exemplariskt. 
Den enda gången jag kände mig lite svettig var när Ella högt frågade mig "vad den bjuna mamman heter" om tonårstjejen som satte sig vid bordet bredvid.
Det kom inga följfrågor efter att jag "dödat" diskussionen med 
- jag vet inte, du får väl fråga henne.
Det var mest att jag blev lite paff över Ellas beskrivning.
Men nu har jag tänkt ut massor av kloka svar om frågor kring varför alla människor ser olika ut.

Efter lunchen åkte jag lite rulltrappor med Ella i femmanhuset = NÖJD tjej. 
Att det kan vara så enkelt!!?

Vi hade tänkt gå på Liseberg efter lunch men så fick jag ett meddelande från en kollega som frågade om vi klarade oss från Knud. Knud??? Vi fattade ingenting. Jag gick in på Expressen...jahopp, storm/orkanvarningar... man uppmanades att stanna inomhus. Suck. Vi hade räknat med lite regn och hade packat hela bilen full med underställ, regnkläder och massa varma ombyten. Nu till ingen nytta. Vi vågade inte riskera att hamna mitt i en storm med familjens två minsta. Så vi planerade om och åkte på en fika i Vasastan istället med Ellas fadder Edvin aka Pontus kusin. Supermysigt, jag provade att dricka vit varm choklad för första gången. 

VILKEN SOCKERCHOCK. Drack inte ens upp hälften.


Efter det körde vi hemåt Skövde igen.
När vi landade i Skövde hade vi fortfarande inte upplevt någon storm.


När alla barn var nattade  hade jag och Pontus en Idolkväll. Vi hade missat ALLA avsnitt  vi försöker se ikapp på tv4play så man kan börja kolla på fredagsfinalerna på tv:n.
Nu har vi kommit till dag 1 på slutaudition.
Än har jag inte fått någon direkt favorit så som Chris var förra året.
De flesta är 15-16 år och skulle egentligen behövt 1 eller 2 år till på sig innan IDOL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar