onsdag 12 september 2018

KÄNSLAN SOM UPPSTÅR NÄR MAN HITTAR BARNEN INSTÄNGDA SÅHÄR ❤

Vicke lät sin lillasyster vara med och titta på musikvideosar framåt kvällskvisten.
Vilken kväll det har vart. Helt sagolik med en tonåring med ett humör som åkt lite upp och ned. Först neutral, sen sur, sen glad, sen jättesur. Men till sist... efter massa lirk och kärlek så tinade han upp. Han kan verkligen vara svårflörtad ibland. Väldig mummlig och trumpen när det handlar om läxor. Men idag satt jag och tragglade engelska- och spanskaglosor samt tillhörande texter med honom. När det lossar så brukar det bli lite gladare toner. Sen blev han extra glad över att vinna mot mig i armbrytning, i vänstern, klart överlägset. Trots att hans vänster nyligen vart gipsat. Jag tror vi nått vändpunkten... Det är NU som han precis gått om mig med två skostorlekar, han är tydligen starkare, han är bara centimetrar ifrån att växa om mig, han är tydligen coolare än mig. Mycket som jag inte fattar numera och då anser jag mig vara rätt ungdomlig. Han kan vara så galet ironisk så man stundvis inte ens fattar. Dagens ungdom 😀. Han har även gått om mig i gitarrkunskaper så ikväll satt han och lärde mig två ackord. Skitkul tycker jag.

När vi ändå är inne på Vickespåret så har han nu valt att avsluta fotbollssäsongen i förtid pga hans skador. Jag tycker så synd om honom, han älskar fotboll. Även om han gnäller för att träna 3 ggr och spela 3 matcher i veckan(som faktiskt har hänt) så vet jag att han ändå älskar det. Men nu blir det vila, eftersom bägge knäna är inflammerade så verkar det som även innebandysäsongen kan vara hotad. Hoppas inte..  då går nog hans fina tonårshjärta sönder. Vi ska försöka gå med honom till simhallen istället (skonsammare träningsform). Så hoppas jag verkligen att han kommer tillbaka så snart som möjligt. Det är ju riktigt svårt att se honom ha så ont även i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar