torsdag 20 september 2018

NÅGOT SOM INTE STÅR RÄTT TILL?!

Vid lunchtid märkte jag att något var fel hos Felix. Otröstlig, varm, åt tätt och skrek rakt ut som att han hade ont. Detta är så olikt honom så jag fattade att något var vajsing. 5 min innan jag var tvungen att vara på förskolan och hämta Ella så lugnade han ner sig så pass att jag kunde lägga ner honom i vagnen.

Svettigt med deadlines.

Hela förmiddagen hade han ont. Jag visste att alla alvedonsuppar i typ hela Sverige är slut i butik för hans vikt. Jag har vart på olika apotek nästintill varje vecka och hållt utkik. Just in case, bra att ha hemma. Men av en lycklig slump hittade jag en supp som lagt sig fel bland storasysters Alvedon. Efter den suppen blev det bättre och vips så somnade han. Han sov och sov... vaknade. Var otröstlig. Fick mer mat. Sov sig igenom måltiden och efteråt. Det var först framåt halv sju han vaknade till liv igen. Åter som vanliga solstråle Felix. Normal temp och inget ont. Allt var som bortblåst. Så märkligt?
Tänder? Vi avvaktar med att ta några beslut tills vi vaknar imorgon och ser om han fortfarande är "normal". Är allt lugnt så håller vi oss till plan och åker med ner till Göteborg.

Annars har kvällen vart lugn, Pontus hade under dagen och fick åter migrän nu ikväll så jag skickade upp honom samtidigt som Felix somnade. Sen väntade jag ut Ella till halv 9 innan jag nattade henne. Allt för att slippa ev gnäll och dramaskrik när killarna sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar