torsdag 13 september 2018

KICKSTARTAR VECKANS SISTA TVÅDAG

Förberedelse är knepet till alla lyckade händelser som inkluderar barn. Fuck U spontanitet, det är inte längre häftigt att vara det. Svårt att carpa diema med exempelvis en napp och snutte. Man kan inte strunta i att hitta det hemma och tänka det löser sig under bilresan..
Så förberedelse är min bästa vän, det är inte alltid jag är en sån pk-morsa som alltid är redo. Men när det strular så vet man iaf oftast med sig att man borde vart mer förberedd.

Denna morgon var jag förberedd till tänderna. Jag gick upp i tid, alla barnen var fina och hyfsat okomplicerade. Jag hjälpte till med tonåringens frukost för att han skulle komma i tid till skolan. Jag sa till Ella att klä på sig i tid. Hon satt lydigt med sina ytterkläder på när jag hämtade det sista. Sen fick jag skämma lite när en av personalen på förskolan gick förbi och hejjade. Då skämdes jag då barn och packning åkte in i bilen. Jag tog alltså bilen bort till förskolan idag. Kan det vara 100 meter? Jag hade hoppats att ingen skulle sett mig haha. Efter lämning så for jag upp till berget för en inbokad promenad. Även om det "bara" var en promenad så kändes det ändå som ett riktigt håll-käften-pass. Jag var varm och svettig och flåset fick jobba konstant. Spåret är omdraget då de grejar med skidspåret. Så det var lite lerigt på sina ställen. Vagnen har nog aldrig vart så skitig som idag. Rundan avslutades med en riktig jobbig backe uppför. Men vi tog sats och upp kom vi 😀

Nydushad, nyäten (både jag och Felix) och nu ska vi sova fram tills jag ska hämta Ella.  Felix har redan tjuvstartat, så det är bäst att man skyndar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar