söndag 2 september 2018

RAKT IN I KAOSET IGEN

Innan vi checkade ut från hotellet idag så reflekterade jag över att det kändes så konstigt att kunna ha tröjor på sig så pass länge som jag haft utan att behöva byta pga bebiskräks.
Det tog inte lång stund innan jag genomförde första tröj- och byxbytet hemma pga bebiskräks.

Men vi backar bandet lite...

På stationen fick jag och Vicke ett härligt välkomnade.
Pontus, Ella och Felix stod vid spåret och väntade på oss.
Ella mantrade "välkommen hem" och vi fick en fin teckning av henne.
Mysigt. Även fast vi vart borta en kortare stund och knappt hunnit börja sakna så var det skönt att se allihopa. Ella hade foten full med träflisor som sitter riktigt djupt.
Området är helt rött och infekterat och har börjat vara.
Två fliser har kunnat tas bort idag, med våld.
Usch, det känns inte bra.

Inga fler fliser kan tas bort, iaf inte av oss.
Det gör för ont och vi klarar inte av att hålla fast henne.
Vi förstår att vi borde, men det går inte.
Jag ska ringa VC imorgon och fråga om råd hur man kan gå vidare.

Felix hade tydligen haft väldigt svårt för sin farmor och mest vart ledsen så fort hon försökte ta honom. Det var något nytt, vi är så vana vid att han bara sitter och ler och skrattar med alla, för honom okända människor. Så visste inte ens om att han kunde vara reserverad.

Tvättberget kändes som mil rakt upp i luften och Vickes logistik strular.
Han ska vara hos sin pappa denna veckan, men jag behöver tydligen ställa upp och skjutsa till matcher då pappans bil lagt av. Sen har pappan lyckats boka in Vicke på två matcher (onsdag och torsdag) i Sandhem och Hjo.
Jag blir matt bara av att tänka tanken att behöva dra med småttingarna till Sandhem.
Matchen börjar 18.30 och är troligtvis färdigspelad ca 20.00.
Sen vänta på eftersnack och dusch innan vi kan fara hem (en timma bilresa hem).
Vi kanske är hemma 21.30.
Jag hoppas att det inte blir så, att bilen hinner lagas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar