måndag 10 september 2018

HEMMADAG

Tack Pontus för att du matade Felix imorses. Det gav mig en extra timmas sömn och jag kunde vakna av mig själv 7.30. Utvilad och redo för en ny dag.
Det är helt klart den finaste vardagsgåvan man kan få ❤
Sovmorgon går före alla blombuketter i världen.

När tonåringen farit iväg till skolan så hade jag och småttingarna en lugn hemmadag. Det var grått och regnet öste ner. Jag tände kaminen och underhöll den halva dagen. Vi läste även böcker och sjöng till gitarren en liten stund. Älskar att Vickes nya gitarrbok innehåller accord som jag kan. Pga detta har jag massa nya visor som jag kan spela. Guld!

På eftermiddagen hade jag kostplanering med Lisa. Vi är om något kanske lite övertaggade inför vår hälsoresa som vi ska påbörja imorgon. Jag har kört mammaträning med instruktör x antal gånger för att grunda min framtida kropp. Nu behöver jag även lägga om min kost, vidbehålla mammaträningen samt börja motionera. Efter noggrant analyserat vilket sätt som är bäst för mig så bestämde jag mig för att börja med 5:2 igen. Sist gav det väldigt bra resultat och jag är fast besluten på att börja med den igen. Imorgon kommer därför bli min (...och Lisas) första 2 dag.
Jag är riktigt pepp på detta då jag väger in mig på 75 kg. Jag är fast besluten på att komma i mitt livs form. Tidigare har jag lyckats gå ner genom att träna som en dåre. Men kroppen blev alltid så pajj. Denna gång kan jag grunderna bättre med bålstabilisering m.m. Det är det som jag menar med att jag vill komma i mitt livs form. Jag vill grunda och bli stark. Inte få ryggproblem pga träning. Givetvis vill jag även lätta en del. Äsch, ni kanske förstår hur jag menar? Pontus anmälde sig frivilligt när jag berättade om våra planer. Han hoppade på tåget direkt. Så antar att det är vi som kommer se ut som Barbie och Ken nästa sommar. Sa jag att jag eventuellt kunde vara något övertaggad?
HAHA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar