fredag 7 september 2018

KONSTEN ATT LETA EN DOPOUTFIT TILL SIG SJÄLV TVÅ DAGAR INNAN SJÄLVA DOPDAGEN...

Ikväll for jag iväg till Elins Esplanad efter middag och pyttelite dans till Samir och Viktor (jepp, vi har kommit till det stadiet i våra liv). Tack och LOV för kvällsöppna butiker. Jag betade av en del affär.
Gina Tricot som jag inte vågat sätta min fot på sedan jag blev gravid med Felix. Inget passade. På MQ hittade jag en jättefin knallgul luftig kjol av modell längre. Men när den kom på så såg jag mest ut som en överkörd banan *suck*. Cassels är så rörigt tycker jag så det blev mest snurr inuti den butiken. På H&M tog jag med mig ett gäng kläder till provhytten. Jag hittade en jättefin kjol som jag tog med för att prova. Men där inne kunde jag konstatera att stl 40 inte ens passade. Antagligen skulle jag komma i en stl 42 och vara superbekväm i en stl 44. Ärligt? Jag är mycket medveten om att jag fortfarande har massor av spår kvar från min graviditet. Men det måste ha hänt något med H&M storlekar?
Är inte alla storlekar liiite mindre än vad de en gång var?

Jag gick från H&M med en vadlång mönstrad klänning som jag tyckte var söt och kanske trollade den bort något kilo eller två. Men när jag kom hem insåg jag att klänningen gav motsatt effekt.
I-landsproblem, jag vet... Men vad f-n ska man sätta på sig? Jag köpte iaf nya håll-in-magtrosor. Bästa köpet på länge. Mina gamla är för små haha.
Så nu är jag tillbaka på ruta ett.
Hela familjen kommer ha nya kläder på sig och vara fina. Kanske inte Pontus men han kommer ändå bräcka oss med sin stiliga kostym.

Lurar på att svepa in mig i ett vitt lakan à la Ceasarstyle, kanske fästa ihop tyget med en guldbrosch? Känns som det kanske kan bli en ny trend annars.... för nyblivna mammor?

När jag kom hem efter min otroligt lyckade magtroseshopping så sov alla barnen och vi genomförde vuxenmys på bästa sändningstid. En Diaz/Lopezkomedi och med gemensamma krafter lyckades vi trycka i oss en stor påse Polly och en chipspåse på mycket lite tid.
Stundvis med varsin telefon i handen.
Jepp. Fredagsmyz. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar