torsdag 25 oktober 2018

HEDERLIG GAMMAL TOASELFIE, NU MED BEBIS

Kolla vad nöjd jag är med mitt senaste klädinköp.
Det finaste (och enda) klädinköpet på Gekås blev denna snygga Mussetisha.
Ja, jag har alltid vart svag för Musse.
Många Musseplagg har passerat min garderob.
Min förstfödda son heter till och med Musse i andranamn.


Idag lämnade jag av Ella på föris.
Jag fick lämna henne storgråtandes och lätt panikslagen.
Ingen favorit, man kan börja se ett mönster numera.
De gånger som hon inte blir ordentligt mottagen av personalen så brukar det gå åt pipsvängen.
Igår var ena fröken upptagen med att packa och tog inte emot några barn.
Den andra hade redan ett ledset barn i famnen.

Idag var samma visa.
Personalen grejade med annat och kom och tog emot ordentligt först när Ella började flippa.
Då är det redan försent..

Att gå från en lämning såhär känns aldrig bra.
Personal som behöver hålla kvar Ella från att springa efter och så hör man hennes skrik ut till parkeringen. 

Idag stod min arbetsplats på agendan med ett möte med chefen.
Jag behövde inte oroa mig för att bli arbetsledd till annan ort (puh).
Jag kan tacka min nuvarande föräldraledighet för detta.
TACK!

Givetvis var det inte världens största överraskning.
Men det klart att man blir orolig då det går att bli omplacerad i väntan på avsluta en föräldraledighet.
Så mötet blev bara positivt.
Jag fick berätta hur jag tänkte och vad jag ville med mitt yrkesliv.

Därefter gick jag och Felix och hängde matsalen tillsammans med en del av goa kollegor.
Felix charmade och charmades.
Han satt bara och log/ skrattade.
Like always 💓

Klockan är över midnatt och jag sitter uppe.
Försökt städa klart det sista, men gav upp.
Jag är så långt ifrån ett nystädat hus så lika bra att ge upp för dagen.
Men jag vill ändå träffa Pontus innan jag somnar, hur trött jag än kommer vara imorgon.
Så nu sitter jag och väntar på honom.
Världens största kram ska han få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar