lördag 20 oktober 2018

TIPPEN Å SÅNT...

Jag och Felix tog oss friheten att ta lite sovmorgon till 8.00. Ella och Pontus körde soffhäng framför barnkanalen från 7.
Lite frukost på det sen klädde vi på oss och gick ut. För idag var det fixardag. Jag sågade ner de sista "träden" som envisas att växa upp i vår häck. Bokstavligen häck, ingen synonym till något annat.
Krille och Harry kom med kärra och stannade och lekte en stund.
Jag och Pontus tog sedan med oss barnen och åkte till tippen. Det var KAOS där idag... bilar parkerade kors och tvärs... kö IN till tippen. Jösses. Vi skulle bla hiva vårt soffbord med stenskiva. Det var inte lätt att få över kanten till containern. Första försöket gick inte alls för min del, jag var tvungen att byta teknik. Försökte lyfta skivan underifrån. Liksom trycka uppåt. Jo tjena.. jag trillade i backen med skivan. Sen försökte jag några gånger till. Fick inte upp min sida, inte ens lite. Tydligen måste jag tjoat och gnällt att det inte går. Farandes kom en ung kille som ville hjälpa oss. Så jag backade undan fort som 17 innan han hann ångra sig.
Men all "skit" (INTE bokstavligen) är numera ett minne blott. Bägge barnen tyckte tippen var så tråkigt så de somnade i bilen så fort vi rullade in.

Vi stannade en liten stund hos Krille medan Pontus åkte och klippte sig. Han har fått någon förkärlek till en sån drop in barberare på Norrmalm. Bägge barnen vaknade upp direkt när vi parkerade hos Krille. De kände väl på sig att något roligare än tippen hade hänt.

Vi mellanlandade bara hemma en stund så Felix fick äta och röra på sig lite innan vi drog iväg på en eftermiddagspromenad bort till Aspö. Ella på springcykel och Felix i vagnen. En riktigt fin höstdag fick vi tillsammans. Vi fikade i solen på Aspö och sen lite lek på det. Sen fick jag ett riktigt kärleksbevis av Pontus. Han har mått bra idag, trots gårdagens fest. Men ändå sådär schleten som man kan va. Men jag ville träna. Så han gick med på att träna med mig. Först uppmuntrade jag till en lååång jogginguppvärmning. Runt, runt i teatern som ligger där. Ella cyklade med i våra cirklar för glatta livet. Pontus kände inte för att jogga lika mycket som jag. Men jag peppade käreksfullt med uppmaningar så som "kom igen nu din slappt*sk".

Sen skulle vi välja varsin övning.
Han valde en monsterjobbig övning. Hoppa jämfota upp på scenen. Det var inte lätt.. jag är något kortare än honom och behövde nästan hoppa mer än halva min längd :S. Men jag gjorde alla övningar. Det kändes inte som jag fick nog där. Så jag valde att jogga hem. Ella var inte lika snabb som mig på springcykeln så jag fick vända och jogga tillbaka till henne x antal gånger. Men såååå kul att röra på sig. Troligtvis är jag inte riktigt där än i min träning, att jag ska jogga. Men jag gillar den träningsformen. Skulle gärna ge mig ut igen snart. Testa om det funkar, kombinerat med de bål och magövningar som jag fick med mig från mammaträningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar