måndag 1 oktober 2018

FELIX FÖRSTA BARNVAKT

Men vart var barnen då, kanske ni undrar (?).


Vi hade skaffat barnvakt åt småttingarna.
Vi är inte direkt bortskämda med barnvakt då vi bor en bit ifrån våra familjer.
Givetvis så ställer Pontus släkt upp så mkt de kan, men de bor 1 timma bort och ibland passar det inte. Sen är det svårare med 2 små barn än 1.

Jag har ju haft tur att mitt ex och hans familj passat Ella så mycket som de gjort.
Men denna gång var det ingen som kunde.
Så jag kom på att fråga en utav mammorna i Vickes innebandylag.
Hon avgudar Ella så därför kändes det inte så konstigt att fråga.
Men hon jobbade tyvärr men strax därpå kom en fråga om inte hennes 16 åriga dotter kunde sitta barnvakt. Även Felicia avgudar Ella och de har träffat massvis sedan Ella var en liten bebis.

Det kändes tryggt.

In i det sista hade vi dock ingen barnvakt åt Felix så nödlösningen var att ta med honom till bygget.
Men några dagar innan kändes det inte helt bra.
Jag fick en idé att fråga vår granne aka mostern till min kompis Lisa.
Hon hade ju faktiskt sagt vid flertal gånger att hon gärna passar barnen.
Det visade sig vara en väldigt bra idé då hon och hennes 13 åringa dotter hemskt gärna ville passa Felix.

Bägge barnen hade en kanonlördag med varsin barnvakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar