tisdag 30 oktober 2018

SJÄLVASTE BEMÄRKELSEDAGEN

29 oktober år 2015 föddes världens finaste tjej. Min första och enda dotter kom till världen en typisk oktobermorgon.
Det gjorde fruktansvärt ont och jag bad barnmorskan om och om att döda mig. Men trots lite dramaqueen på förlossningen så kom hon ut. Hon var så fin. Min lilla Ella ❤

Den lilla bebisen fyllde i måndags 3 år.
Fatta vad knäppt?! Min verbala, smarta, kloka, busiga, snälla tjej börjar växa ifrån "bebisåldern". Hon har bästisar och hemliga klubbar på föris. Ingen blöja och inga nappar sen ett tag tillbaka. Hon är världens goaste storasyster till Felix och vill hemskt gärna pyssla och pussa på honom. Sen kanske hon inte alltid är världens underbaraste lillasyster till Vicke. Där kan det vara mycket kiv och skrik... 9 av 10 gånger från hennes sida. Men Vicke kan allt reta henne han med.
Syskonkärlek ❤

Pontus fick gå upp och steka amerikanska pannkakor innan klockan var 6. Duka, pynta och sen börja väcka oss andra. Vi behövde därför enbart plocka på oss alla paket och sjunga oss in på Ellas rum. Lyx. Det var en glad tjej som vaknade och hon tittade stort på alla paket som vi hade med oss. Från mig och Pontus fick hon en rosa Ukelele, kläder, klocka, dr Mc Stuffinväska, doktorkläder, ringar och ponnyhästar. Av sina brorsor fick hon en rubiks kub, nalle och Greta grispussel.

Lite tandläkarbesök på det och sen tillbaka hem för att leka med alla nya leksaker. Till middag hade hon beställt hämtpizza.  Det visade sig att hon inte längre gillade hämtpizza. Jag och Pontus behöver inte riktigt äta pizza en måndag. Så det kändes lyckat. Hon hade ätit mer om vi hade kokat en kastrull med ris till henne. Lol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar