onsdag 31 oktober 2018

MMM STRIKTARE KOST VAR DET VA?!

Idag hade jag 1 mission. Att åka och köpa en ny glasskiva till kaminen. Vickes syssling jobbar på sin pappas företag "Din murare" och därför åkte vi dit. Vickes pappa i sin tur hade sagt fel öppetid till mig vid ett tidigare tillfälle så jag stod utanför 9.15 med tre barn och det öppnade 10.00. Men jag skickade fram Vicke att knacka på då det ändå lyste där inne. Ola kom och öppnade och släppte in oss. Rätt gött med kontakter ändå 😀
Jag höll på att tappa hakan då jag och Ola missförstod varandra kring priset.
Han snackade 12. Som i 1200:-.
Jag trodde han snackade 12. Som i 12 000:-. Liiiiiite skillnad.
Glad att jag missförstod honom.
Eftersom det ärendet tog max 10 min så kändes det lite snopet. Att liksom förberett denna utflykt kvällen innan. Att ha fått av pyjamasarna på barnen innan lunch- bara det är en bedrift. Skulle vi bara åka hem igen då?

Nänä, det skulle vi inte!

Jag tog med mig allihopa till Elins Espland för en fika på Espresso house. Ville inte riskera att någon av mina barn (inte Felix givetvis) skulle gå utan socker i kroppen innan klockan 10.30 en onsdag hehe.
Best mother of the year LOL.
Men skit samma? Det är ju ändå barnens höstlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar