torsdag 18 oktober 2018

VÄRLDENS PUSSVÄNLIGASTE BEBIS

Alltså, den här lilla killen får 98 % av mina pussar. Jag pussar på honom hela tiden. Övriga 2 % av pussar går till Ella. Hon är inte lika förtjust i att bli kramade och pussad på nuförtiden. Vill hellre leka.
Men Felix, han har inget att säga till om. Pussar på de små fötterna och gosiga kinderna. På magen och till och med på hakan när han vill böja sig bakåt för att liksom se vad som händer där.

Stackars Pontus får ingen pusskvot alls numera. Han blir ju typ alltid sjuk om vi skulle få för oss att hångla. Det är inget skämt. Så har det vart från början. Nu är ju han sjuk hur ofta som helst. Enbart extrem halsont eller huvudvärk. Men jag lovar att skulle vi få för oss att hångla så blir han sjuk direkt. Han tål uppenbarligen inte mig ;-). Med det sagt så vill jag ändå poängtera att det går jättebra att krama på Pontus utan att han däckar i något haha.

Vår eftermiddag har vart... KALL!! J-vlar vad jag har frusit. Vi gick direkt till lekplatsen, jag och kidsen efter förishämtning. Jag trodde det skulle bli lika svettvarmt som igår. Så jag hade på mig tunna jeans, linne och en luvtröja.
Så fort man blev i en skugga så förfrös man. Galet avvis på Felix som sov sött i sin sköna åkpåse. Nu bor vi oförskämt nära lekplatsen men orkade inte projekt hämta jacka. Mest för att 1. Att få Ella att bryta upp bara för att hämta en jacka är inte lätt. 2. Jag vågar inte lämna henne på lekplatsen då jag tyvärr är så rädd för att någon ska ta henne... livrädd för pedofiler. Menar inte att jag misstänker att folk som rör sig på lekplatsen skulle vara pedofil. Men jag har mitt katastroftänk tyvärr. Så jag frös hellre i 2 timmar än gjorde något åt det. Vi hade även en lekdejt med våra grannar. Olof och hans pappa, aka vår familjs hjälte efter otaliga sjukvårdinsatser. Mycket trevligt. Eftersom vi bor mitt emot varandra så har Ella stenkoll på vad som händer. Speciellt när vi sitter i köket... varför ser man inte Olofs Nalle puh? Vart ska Carro? Ska hon handla på Ica maxi? Kommer hon hem igen? Sover Olof? Osv osv.
Nyfiken i en strut!

Idag serverade jag någon kalkongryta från matkassen till Ella. Vi ligger en vecka efter så nu har vi pausat några veckor för att "äta ikapp". Det finns en del skafferiburkar från matkassen som aldrig någonsin kommer öppnas här hemma. Någon som exempelvis är sugen på tikka Masala? Vi har ett gäng såna burkar med sås här...
Vi vuxna åt rester av tisdagens spenatsoppa. Felix fick gröt.
Kvällsnackset blev som vanligt en tallrik vattenmelon och finncrisp med kalkon och gurka. Favoritpålägget. Men längtar nu till mitt havreknäcke som jag ska äta imorgon. Älskar't.

Imorgon blir det öppna förskolan och eventuellt en sväng på biblioteket. Det beror på vilket skick Ella är i efter öppna förskolan 😀. Sen börjar äntligen helgen.

FREDAG:
Tjejkväll med Ella när P är på jobbfest.
Vi ska äta tvårätters med CHOKLADPUDDING och Grädde till efterrätt. Felix är givetvis med, men känner jag honom rätt så sover han för natten innan kl sju.

LÖRDAG:
Fix och chilldag.
Vi ska få låna både Krille och hans släp för att köra bröte till tippen.
Sen blir det familjemys resten av lördagen.

SÖNDAG:
Jag far till Gekås, helt själv. Det blir jag och min ljudbok ❤
Egentid delux.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar