lördag 13 oktober 2018

HEJ LÖRDAG

Förutom att jag matade bebis kl 6.00 så fick vi sovmorgon till 8.00-8.30. Äggfrulle och sen gick hela familjen ut i trädgården. Felix sov i vagnen, Ella cyklade fram och tillbaka på cykelvägen på baksidan. Vicke å Pontus monterade ner studsmattan och jag sågade ner "träd" som vuxit i vår häck.
Massa frisk luft till alla- ja, man tackar.
Vi åt sedan en restlunch och sen kom en innebandykompis till Vicke och hans pappa hit på kaffe och spel.

Jag har även sett till att Vickes nya rum har tömts och allt är nedskruvat från väggarna. Jag upptäckte att det inte går att "bara" måla väggarna. Senaste tapetsering av förra ägarna var urusel. I vissa skarvar var inte ens tapeten klistrad utan hade suttit löst över. De hade även valt att tapetsera över såna mollyplugg och annat. De verkade verkligen ha tummen mitt i handen. En marmorskiva till fönsterbräda hade skruvats rakt in utan plugg i en gipsskiva. Smart!
Till och med jag har mer kunskap än så.
Så Vickes rumrenovering kan nog ta lite tid.... otroligt segt. Vill bli klar NU!
Så man kan inreda och göra mysigt.

Nu är Pontus iväg på hockey, Felix sover, Ella leker på sitt rum. Även Vicke är på sitt rum. Jag pustar ut i fotöljen. Laddar för denna kväll som kommer bjuda på NÖFF och familjechill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar