torsdag 25 oktober 2018

FÄRDIG

Jag har givetvis dokumenterat min dag i bilder. Precis som vanligt. Men eftersom jag har hållt på med en överraskning i huset så kan jag inte visa eftersom Pontus sitter någonstans i England och läser min blogg. Istället bjuder jag på en bild jag fick imorses på älsklingens frukost. Suddig- check, inte direkt en social mediabild- check. Men blev ändå sugen. Älskar engelsk frukost.
Jag tror att vi ska laga en sån i helgens: rostat bröd, äggröra/Stekt ägg, vita bönor, korv, rösti/potatisbulle, champinjoner och till det någon svingo juice. Jepp. Det får det bli.... om vi hinner :S

Jag har INTE sovit med Felix idag.
Jag hann inte innan ongen vaknade. Givetvis hade jag tagit av mig ner till trosorna och krupit ner i sängen. Men valde tydligen att kolla sociala medier, läsa bloggar och spela backpacker istället. Idag har jag som tidigare nämndes, grejat med ett husprojekt. Jag är nöjd, men absolut inte klar. Målet är att det ska vara klart tills Pontus kommer hem. Får se hur det går.. för imorgon ska jag iväg på ett möte med chefen. Ganska mycket som stod på spel upptäckte jag sent ikväll när jag läste på inför morgondagens möte. Jag vet inte om det hjälper eller stjälper mig att vara föräldraledig just nu. Jag hoppas att det hjälper.. att jag inte kommer beröras av omorganisationen. Men man vet inte hur cheferna tänker. I värsta fall kommer jag byta arbetsort nästa år. Inte så lockande. Inte alls faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar