tisdag 9 oktober 2018

EN VÅT DRÖM

Detta instrument står långt upp på Ellas önskelista. Tillsammans med ett gäng andra saker. Såsom en rosa gitarr, trumpet, triangel och trummor. Mycket musik just nu.

Annars?

Tisdagen levererade. Upp tidigt med Felix och sedan väcka mellersta och äldsta. Ella vaknade med ett leende på läpparna. Vicke bara mantrade nej, nej, nej, nej
.... tills vi gick ut från rummet. Såklart drog jag upp persiennerna och tände lampan innan jag lämnade. Rise and shine 😀.
Lämningen på föris gick superbra, det har tjorvat i någon månad men idag var det nästan som förr. Jag och Felix sov en liten trudelutt på förmiddagen. Så skönt. Sen blev det restlunch (spenatsoppa och kyckling) och mys mef Felix fram tills hämtning på föris. Vet ni. Det är egentligen inte min vägdag idag. Men jag tjuvvägde mig. Ner - 0,2 kg sen förra veckan. Men jag är rätt säker på att mitt midjemått har minskat. Ska försöka komma ihåg att mäta mig imorgon, för nu har det gått 1 månad sedan jag började med 5:2. Efter förishämtning gick allt i ett. Sagostund på toalettgolvet, bebis som vaknar i vagnen och vill bli underhållen, mellis, matning, läxförhör, matlagning, städa efter middag, natta barn, handla mat och kolla igenom försäljningskatalogerna som tonåringen kom hemsläpandes med. Korv och kakor.

Pontus var hemma redan INNAN 16.00.
Men han mådde inge vidare. Så han satt med som ett lik fram tills 20.00 Men sen gick han och la sig. Jag hade då egentid med en ny serie. Jag var fast efter ett avsnitt: Younger.
Imorgon börjar jag på avsnitt 6.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar