måndag 15 oktober 2018

HOTELLFRUKOST, PLIKTA LEKPLATS OCH SJUKHUSBESÖK

Vid 6.30 på måndagen så fick jag mycket motvilligt stiga upp med Felix.
Lite senare vaknade resten av familjen, som låg ute i bäddsoffan.
Det blev ett gött hänga i dubbelsängen med allihopa.
Ingen av sängarna var särskilt sköna.
Jag är van vid vår supersköna/ lyxiga/ DYRA säng som har hårda madrasser.
Så när man kommer till en säng med supermjuk så man riktigt sjunker ner i den så får jag bara ont i ryggen.



Hotellfrukosten var magisk.
Jag ska berätta varför:

1. Felix somnade i vagnen påväg ner i hissen
2. Ella är så stor så hon äter själv
3. Jag och Pontus kunde äta i "lugn och ro"

VILKEN MÅNDAGSLYX

Jag åt och åt... äggröra på rostat bröd, korv, köttbulle, nutellapannkakor med kolagrädde, vattenmeloner och en halv nutellacroissiant tryckte jag i mig med.

Förstå mig rätt, det finns absolut hotell som är mil bättre i hotellfrukosten är Scandic.
Men jag var i frukostheaven.
Få äta på egen hand, hotellfrukost som är världens bästa grej.
Jag blir lite mållös bara att skriva om det.

Vi hade med ipad ner till frukosten som vi skulle muta Ella med.
Men vet ni? vi behövde inte ens ta fram den.
Även Ella älskar hotellfrukost och åt följande:

1. ½ rostat bröd
2. Hyfsad stor skål med yoghurt, flingor, musli och torkad banan
3. en prinskorv och en köttbulle
4. två nutellapannkakor med grädde

PLIKTA LEKPARK

Har ni inte besökt den stora lekplatsen i Slottskogen så kan jag verkligen rekommendera att åka dit.
Den är helt magisk bra.
Ella var i himmelriket.
Ifs har hon vart där en gång tidigare, men har inget minne av det.
Vi var där i flera timmar.

PICKNICK OCH SJUKHUSBESÖK

Vi behövde äta och tiden hade runnit iväg så vi hann inte strosa i Linne för att hitta en rolig restaurang. Lösningen blev att jag fick hoppa ur bilen och handla sushi till mig själv och SUBWAY till Pontus och Ella. Sen for vi vidare till Carlanderska och satte oss i parken bredvid på en filt och intog vår lunch.
Sjukhusbesöket var orsaken till varför vi var i Göteborg och vi ville passa på att göra något mysigt med familjen när vi ändå skulle dit. 
Pontus har genomgått en undersökning av hjärnan på Neurologen och nu var det dags för provresultatet. 

TACK OCH LOV så fanns det inget att anmärka på.
Skönt.

Det var med lätta mil vi for hem till Skövde igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar