fredag 12 oktober 2018

FREDAG MED INSLAG AV SOMMARVÄRME

Är sommaren tillbaka?
Idag var det sommarvarmt. Shorts och t-shirt hade funkat. Vid vår altan hade bikini funkat utan problem...

Denna fredag började fint med att jag och Felix fick väcka både Ella å Vicke vid halv åtta. Lite barnprogram och frukost på det sen började Ella duka fram inför dagens kompishäng. Hon tjötade om att festa (hon gillar att gå på fest) så jag lyckades fånga lite gobitar på olika filmklipp. Jag har även ett då hon skyller på sin docka Sofia att hon lärt henne ordet "jävlar". Ella är INTE så nöjd över att hon inte får använda detta ord. Men till slut verkade hon ändå acceptera detta faktum (?).

Sen kom kompisar framåt lunchtid.
Att hoppa över barns sovtider kanske vi inte ska göra igen 😀. Men tycker det gick fint ändå. Att få gunga oavbrutet samt mycket omväxling gjorde att eftermiddagen flöt på bra ändå. När alla vänner åkt hem så kom jag på massor av saker som jag skulle ha visat och berättat. Tiden bara försvinner med de små.
Men Ella hade en finfin dag, hon somnade gott vid nattningen. När alla småttingar sov så spelade vi andra skipbo och kollade på Idol. Jag vann och Anja åkte ut.
Pontus har en knut i ryggen och har jätteont. Det är inte mycket med den där gamla gubben numera ;-).

Ps. Nu är det bestämt, vi ska ALDRIG mera beställa mat från Tai Pak. Vi har tagit take away därifrån de senaste 3-4 gångerna. Det stekta riset är väldigt gott, men allt annat är under all kritik. Det är billigt. Kanske billigaste i stan. Men man förstår varför. Jag brukar i princip slicka lådan när jag äter take away från Thai House. Idag slängdes typ 75 % av lådorna med huvudrätterna i. Blä. Jag som älskade skolmaten kunde inte ens förmå mig att äta ens hälften. Men jag blev mätt på ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar