söndag 7 oktober 2018

TACKMIDDAG MED UNDERBARA TJEJER

Först vill jag bara säga att jag haft världens underbaraste helg, och den är inte ens slut än ❤

Helgen började med min middag.
Pontus slutade lite tidigare och kom hem för att hjälpa mig med det sista inför.
Sen tog han med sig småttingarna och for till Lerdala för ett övernattningsparty. Man kan lugnt säga att Ella var ÖVERTAGGAD!
Hon hade pratat med Lisa i telefon tidigare på dagen och pratat om vart hon skulle få sova och Lisa skulle göra i ordning med gosedjur. Helt ärligt är det r övernattningspartyt en av de större grejerna som hänt Ella den senaste tiden haha.

Men tillbaka till min kväll.
Jag hann få allt i ordning och även mig själv innan tjejerna kom. Detta var en tackmiddag till systrarna Rehn som uppträdde på Felix dop. Självklart var tredje systern Rehn också inbjuden då hon fungerade som någon form av manager inför dopet 😀. Även frugan Linda joinade så vi blev ett gött gäng.
Jag bjöd på lite mat och dryck.
Försökte vara en fullvärdig värdinna. Men rätt snart uppmanade jag alla att ta vad de ville i kylen. Allt drickbart var inköpt till dem. Det blev massa tjöt och skratt. Framåt midnatt hade jag så ont i käkarna av allt skratt så jag fick försöka låta bli att vara så glad. Det blev lite spel och även gitarren åkte fram. Vid halv 3 vinkade jag av gänget. Förutom Lisa. Hon och jag borstade tänderna och kröp upp till varsitt sovrum. Jag kände mig lite badass och struntade i att städa upp festen. Inga barn var hemma och skulle se stöket ändå på lördagen. Jag som ALLTID brukar vara fröken duktig efter en tillställning och ska diska och städa ända fram till morgonkvisten. Vilken befrielse att låta bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar