söndag 14 oktober 2018

LISEBERG

Nu var det dags för Ellas tur att besöka nöjesparken: Liseberg. 
Dagen bjöd på strålande sol och "brittvärmen" som var helgens stora snackis. 

Eftersom vi är inne i oktobermånad så var det Halloween på Lisberg som gällde. 
Men i princip ALLA barnattraktioner var öppna. 
Att åka dit en söndag var hur bra som helst. 0-10 min köer på de flesta ställen, med Max 30 min på de mest populära.

Ella visste att vi skulle hitta på något roligt. 
Jag hade lurat henne att vi kanske skulle åka till Ica maxi och köpa bröd (vilket var okej). 
Efter ett tag i bilen så tyckte hon nog allt att vi hade åkt väl långt... 
Pontus lurades att vi skulle åka till en affär som sålde bajskorvar. 
Så låg humor har dessa två föräldrar.
Jag parkerade ett stenkast bort och gissa om Ella blev eld och lågor när vi avslöjade att vi skulle gå in på Liseberg....





Eftersom jag redan vart på Liseberg och fått åka en gång i år så var det Pontus tur att lösa åkband.

Jag och Felix var hangaround aka väskbärare.
Helt okej det med. En ny typ av upplevelse för min del.

Efter flertal attraktioner så bestämde vi oss för att gå till Max och äta hamburgare innan vi fortsatte.
Pontus och Ella gick på toaletten och jag ställde mig i kön med Felix.
Plötsligt spottade jag två barn som satt på en trapp precis bredvid Max.
Kände inte jag igen flickan? Barnen tittade åt mitt håll, och självklart var det mina syskonbarn.
De berättade att mamma Anna var längre bort... hon kom efter en stund.
I sällskap av Pontus och Ella.

Vilket sammanträffande?! Vi hade alltså inte bestämt att vi skulle ses, utan jag visste att vi inte hade så gott om "övrig" tid i Göteborg så vi hade valt att bara vara vår lilla familj.
Men så roligt att springa på varandra.
Vi tog takeaway på vår mat och joinade på trappan.
Därefter ville barnen åka farafarsbilar med varandra.

Syrran och barnen lämnade nöjesparken framåt eftermiddagen och vi var kvar till 19.00.
Då vinkade vi hej då till Liseberg, Ella med ett stadigt grepp om sin nya ballong.

Vi checkade in på Scandic Opalen som ligger ett stenkast längre bort.
Vi nyttjade en frinatt som Pontus hade tack vare sina bonuspoäng.
Att bo på hotell en söndag, med en frinatt var verkligen ingen dum idé.
Det var långt ifrån fullbelagt och vi fick ett rum på elfte våningen.
De hade även uppgraderat oss till ett stort rum på 40 kvadrat.
Helt okej det med.

Pontus gav sig ut och skaffade föda till sin familj.
Jag fick sushi och de andra åt Mc Donalds.

Efter 20.00 så somnade en efter en i vårt fina hotellrum..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar