torsdag 11 oktober 2018

GO TORSDAG

Vilken underbar höstdag vi fick idag.
Solen sken och det blåste inte halv storm, som det gjort på senaste.



Efter ännu en lugn lämning på föris så traskade jag och Felix hemåt.
Han var räääätt trött i vagnen så det var bara att mata och lägga i sängen så sov han.
Jag somnade också, vi vaknade sedan strax innan 12.
Utvilade, glada och nöjda.

Klockan hann bli 13 innan jag kunde få i mig min restlunch: 2 portioner spenatsoppa och 4 knäckemackor med kalkon. En STOR favorit just nu.
Älskar alla delar.

Det var en underbar Ella som vi hämtade på föris.
Go och glad, kramig och pussig.
Vi traskade hem i solskenet.
Ella fick syn på en stor larv på grannens garageuppfart så då la hon sig där en stund och pratade med larven. En mamma frågade om vi skulle med till lekplatsen en stund så det nappade vi på.
Men att "bara" gå förbi huset och byta byxor på Ella tog definitivt längre tid än vad jag trodde.
Det var ombyte av byxor, kissepaus, packa mellis och vattenflaska, mata bebis, nya byxor som blev dyngsura efter att Ella fått massa regnvatten över sig när hon skulle hämta sandleksaker.
Var bara att byta om igen.

Men till sist så kom vi iväg till lekplatsen.
Där väntade Ellas kompis Alicia och de lekte järnet i några timmar.
Jag skämde bort tjejerna med nutellaplättar.
Hör inte till vanligheterna att Ella får nutella så det vart lite vardagslyx.

På kvällen fick Ella tillbaka ett gäng leksaker som jag hade plockat bort några dagar pga misskötsamhet. Hon hade bl.a hällt vatten i ALLA köksleksaker och på legot.
Då plockades leksakerna bort.
Hon har varje dag nämnt dessa leksaker och sagt att jag inte är så snäll när jag tar hennes leksaker.
Men det har gått snabbt att fått henne att förstå varför leksakerna plockades bort.
Så ikväll var hon överlycklig när hon fick tillbaka sina leksaker.
Jag gav henne även leksaker som plockades bort för länge sen pga hon kastade ner sakerna från övervåningen (som hon inte får). Dock har hon helt glömt bort dessa leksaker så då vart hon helt lyrisk över att jag gett henne "nya leksaker". 
Hon frågade om och om igen varför jag är så snäll som ger henne nya leksaker.
Helt ärligt hade jag glömt bort påsen med alla bortplockade matgrejer till hennes kök.
Kul att göra någon nöjd.

Imorgon får vi besök så vi hjälptes åt att städa hennes rum innan läggning.
Helt hoppitossig är hon inför morgondagen.

Jag älskar att det snart är helg.
Helgen är hyfsat fullbokad- som vanligt.

Fredag:
Lek och bus
Thaitakeaway (lovat Vicke) till middag

Lördag:
Montera ner studsmattan, klippa gräset (Pontus).
Träna hockey (Pontus)
Laga Boeuf bourgogne (Pontus)

Söndag:
Dansskola m. Ella
GÖTEBORG
(Liseberg)
Hotellövernattning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar