måndag 5 november 2018

ÄNTLIGEN LUNDBY

Okej, det här är storien.
När Ella kom till världen så såg jag detta dockskåp på Blocket. Jag visste inte att Lundby hade pool så blev eld och lågor. Ett sånt måste Ella ha.
Som om jag trodde att det var sista exemplaret så tvingade/övertygade jag Pontus om att åka och hämta upp det efter jobbet (Lidköping).
Sen var jag en stolt ägarinna av detta skåp. Men.... Det tog en del plats.
Jag har vägrat haft det någon annanstans än inomhus. Livrädd för att skåpet ska förstöras (?!) Om det står i förrådet.
Så man kan säga att det har stått i vägen i 3 år. Ella har hela tiden kunnat se kartongen. Men det var först några månader innan hennes födelsedag som hon ville så gärna få leka med det som är i lådan. Jag har hela tiden sagt:

- När du blir 3 år, då ska du leka. Nu är du för liten för att leka med dockhus.

Det har accepterats och istället vart en spännande förväntan. Det dröjde till och med nästan en vecka efter födelsedagen innan dockhuset kom upp. Men idag hände det äntligen. Först möblerade vi huset tillsammans. Så det "ska" se ut. Sen lekte hon en lång stund ensam. Då möblerades det om. Ut med sovrummet och istället las picknickfiltar in på golvet där kattungarna kunde leka och fika på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar