fredag 30 november 2018

VANLIGT.

Ella har ju sedan länge haft en utklädningslåda med 
diverse outfits i.
Idag gick hon loss bland mina skor.

Mina stövlar som blev som lårhöga stövlar för henne 
och vad sägs om denna "down-to-earth" looken?



Vilken mysig morgon vi fick ha idag.
Felix vaknade först, strax efter 7.00.
Vi hann ha lite egentid i soffan med en flaska ersättning innan vi gick och väckte Äjja.
Sen satte vi oss framför barnkanalen och kikade.
Det var fortfarande en "hemlis" att pappa Pontus var hemma.
Mest för att han kom hem 02.00 och förtjänade att få sova längst.
Men framåt niotiden så tassade Ella in i sovrummet och upp i sängen.

Så sjukt gött att se hur glada barnen blev.
Felix blev nog gladast (?).

När Felix sov sin förmiddagslur så passade jag och Ella på att fara till Elin´s Esplanad och hämta ut alla paket som anlänt (3 st).
Jag tycker att det pipit i mobilen hela veckan.
Sen kom alla påminnelser, om och om igen.
Typ; snälla hämta så fort som möjligt då vi inte klarar kapaciteten?!


Så det blev apoteket för att hämta ut lite recept, pakethämtningarna och sist men inte minst handling på Ica Maxi.
Ella hade en period runt 2 år då hon vägrade att sitta i barnsitsen i kundvagnen. Hon ville sitta i och det fick hon.
Ett tag, tills jag läste ett inlägg och fick mig en tankeställare.
Det var en person som tyckte det var extremt smaklöst av alla föräldrar som låter sina barn åka inuti vagnen.
Med dagiskläder, skor och ibland överdragsbyxor.
Personen ville inte ha alla äckligheter som eventuellt fanns under skor m.m bland sin nyköpta mat.

Helt ärligt?

Det har aldrig slagit mig tidigare.
Men jag fattar.
Själv handlar jag med självscanningsystemet och medtagna rejälare påsar. Så för mig känns det som det inte är någon större fara om jag råkar få en vagn där ett barn precis suttit med kräks och hundbajs under skorna. Eller jo. självklart är det äckligt. Men ni fattar?

Men om man handlar på "vanligt" vis så ligger ju alla varor direkt i vagnen. No fräshis!

För vår del löste det sig ganska smidigt.
Vi la om handlingsrutinen en kortare period och handlade när Ella inte var med. När hon väl började sakna att få åka till Maxi så var dealen att då måste hon sitta i barnsitsen.
Men givetvis fick hon då vara head of scanning.
Win win för alla.

Hon sitter fortfarande i den där barnsitsen utan att klaga.

Okej... 
Långt sidospår hehe.

Pontus hade nog samlat massa fixarenergi där borta i London för idag åkte nya elementet upp i Vickes rum. 
Spegeln kom även upp och den nya lampslingan sattes fast i taket.
Sen tog det stopp pga tidsbrist.

Men jag hann komma iväg till Mio och köpa den där sänglampan jag spanat på. 
Mer om den i annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar