fredag 16 november 2018

BRA SÄLLSKAP

Denna morgon for jag och småttingarna till Kärnan (öppna förskolan) för lite lek.
Timmarna flög iväg och vips så var det dags att klä på sig och gå då de stänger 12.00 på fredagar. Vi hade åkt buss till stan (till Ellas stora förtjusning) och jag hade med mig Buffalon med sittpall.

Tanken var att ta en promenad hem med barnen. Det var lunchtid och därför bestämde jag mig för att gå och plocka med mig sushi för att äta på lekplatsen.
Ella kunde få något från Subway.
Men jag ryggade tillbaka och vände när jag såg kön. Jag orkade helt enkelt inte ge mig in med barnvagn och barnen.
Så därför fick jag planera om.
Barnvänligaste lunchrestaurangen i Skövde? Det tycker jag är Gräddhyllan.
Så dit gick vi istället. Felixo stensov i vagnen så jag och Ella kunde ta en riktig tjejlunch på stan. Fläskfilé till mig och pannkakor till henne. Sen delade vi på en chokladboll till efterrätt.
Sen tog jag en promenad hem.
Jag gick så fort jag kunde med två barn på vagnen. Men det tog allt sin lilla tid. Ella skulle gå av, gå på. Kalla händer, sätta på vantar, sen fick jag på en henne fleecebyxorna efter en lång övertalningskampanj. Men hem kom vi.
Det blev ändå 4 km så kändes skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar