lördag 10 november 2018

FIX OCH TRIX

Äntligen var denna fixlördag här.
Det var ju rena rama turen att Ella blev bortbjuden att leka i Vickes pappa hus idag. En  småtting mindre gjorde susen här hemma i fixandet. Som jag redan bloggat om så har jag möblerat om vardagsrummet idag för att få plats med en barngrind. Men Pontus och Vicke drog på sig arbetsbyxorna efter lunch idag och påbörjade projekt tonårsrum. Så en renoveringstapet har kommit upp på alla fyra väggar. Den var verkligen ingenting som en vanlig tapet. Mycket tjockare och styvare. Killarna höll på fram till middagen då de tog ett litet break för att sedan köra på några timmar till. Jag är så glad för att slippa. Jag städar gärna köket hundra gånger istället för att göra såna saker. Hantverk är verkligen inte min starka sida.

Ella fick vara uppe lite längre ikväll.
Vi satt i soffan och kollade först på Pettson och Findus. Därefter pressade vi några avsnitt av vännernas stad. Där satt vi och myste under en delad filt. Hon är grym min TRE åring. Såg att jag skrev fel tidigare av bara farten. Men eftersom jag bloggar på mobilen så kan jag inte redigera härifrån. Värdelöst.
Nu God natt för imorgon har Vicke samling 8.15 och alla ska givetvis dit och hejja på honom när han gör P04 debut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar