måndag 26 november 2018

DETTA ÅLANDE

Detta är en bild från i veckan. Men Felix har knäckt nöten kring hur man kan ta sig framåt genom att åla sig dit man vill.
Här är det första gången som han kom iväg. Jag la honom på lekfilten och vips så är han borta i trappan. Så nu går det undan  här hemma.

Familjen gav mig en välbehövlig sovmorgon så att jag fick bli människa igen. När jag kom upp så låg det ett berg med plättar och väntade på mig. Jag adderade Nutella och grädde i sprayform. Godast.

Idag har vi: sysselsatt barn, städat, plockat, möblerat om.. satt tillbaka grinden vid kaminen. Vi har även haft världens bästa Eckerman här som hjälpte oss att få ordning på ett uttag där det tydligen var felkopplat av förra ägarna. Vilken jäkla tur att just han kom, annars hade det vart svårt att upptäcka.

Nu laddar vi mentalt inför kommande vecka. Pontus flyger till London imorgon och blir borta måndag- torsdag.
Tur att ha tog semester på fredagen då ha  ska på julbord på kvällen  med jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar