fredag 2 november 2018

... MER VINTERSHOPPING

Häromdagen pratade vi (mest jag) om alla kategorier på föräldrar i kombination säsongskläder.

1. Först finns det föräldrarna som köpte nästa säsongs vinteroutfit på reorna i slutet på förra säsongen.

2. Sen har vi föräldrar som hängde på låset och köpte vintermunderingen direkt när vinterkollektionen släpptes.

3. Sist har vi de där föräldrarna som i panik vaknar upp till den första snön (alternativt första minusgrad) och inser att det inte finns några vinterkläder hemma. Istället får man panikköpa vinterkläder. Kosta vad det kostar... 9 av 10 gånger är det oftast väldigt utplockat på storlekar (efter att nr 2 föräldrar redan vart där).

Med Vicke så tillhörde jag nästintill alltid kategori nr 3 av föräldrar. Men det gällde ven gummistövlar och skridskor med. Hur många gånger har man inte fått åka till Ica Maxi sent kvällen innan för att handla dessa saker innan morgondagens utflykt i skolan. Ja jösses, det var tider det.

Denna gång var jag tydligen föräldern som låg och lurade mellan nr 2 och 3.

Ångesten hade precis börjat nosa mig i nacken av att vi faktiskt inte orkat ta tag i overallshopping till Ella. Igår låg jag och sonderade marknaden bland de vanligaste klädkedjorna. PoP overallen kostade nästan 1500:- medan de andra kedjorna i stan låg aningen lägre. + medlemsrabatter. Det var inte förrän idag som jag såg denna Didriksson på Stadium.se. typiskt nog så var Ellas storlek slut. Men en googling bort så hittade jag samma overall, en hundralapp billigare. Eller nja, billigare blev det faktiskt inte. Det var självaste Jollyroom som jag hamnade på. Så innan jag vart nöjd så blev det även en till syskonpulka, söt mössa till Felix och en julklapp till en kusin. Hoppsan hejsan.
Men vinteroverall kommer Ella ha iaf.
Bäst i test hade den hunnit med.
Känner mig som en riktig PK morsa just nu. Snart börjar jag shoppa på reorna inför bästa års säsong. Glöm inte vart ni läste det först....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar