söndag 25 november 2018

KOREANSKT TILL FREDAGSMIDDAG

I torsdags la vi (Pontus) köttet i marinad och på fredagen så lagade vi Bulgogi med Chaepchey. Jag hade kimchi och sesamalgchips till. Barnen äter varken kimchi eller algchips. Men desto mer till mig höhö. Detta måste vart det bästa resultatet hitills. Köttet bara smälte i munnen. Såååå gott.

Det var en redig matkoma som jag hamnade i efter middagen. Lite pös i soffan gjorde susen. Sen fick involverade jag hela familjen i projekt ommöblering.

1. Vickes möbler flyttades från gamla till nya rummet.
2. Gamla rummet städade
3. Nya rummet möblerades
4. Nya rummet blev Felix rum
5. Barnhörnan i hallen började ta form

Jösses vilken kväll.
Det är så roligt, äntligen har alla barn fått varsitt rum. Att ha Felix i eget rum är väldigt konstigt men så skönt. Vi har ju stört honom när vi går och lägger oss.
Varken jag eller Pontus är så förtjusta i samsovning. Så det var en väldigt tur att våra gemensamma barn alltid velat sova i egna sängar. Sen har vi inget emot morgonmys med barnen. Finns det något mysigare än när Ella tassar in och klättrar upp hos oss. "Smidigt" tar hon sig upp och lägger sig bekvämt i mitten. Händer inte allt för ofta. Men kanske 2 av 7 dagar så vill hon komma in och mysa en stund på morgonen.

Det var en sån märklig känsla när vi gick och la oss. Ett barn i varje sovrum.
Tonåringen på ett helt annat våningsplan. Mammahjärtat var kluvet och visste inte riktigt vad det skulle tycka om detta. Jag har alltid haft Vicke nära. Förr bodde vi vägg i vägg och i huset, på samma våningsplan. Kanske lite löjligt och sentimentalt. Men det är stort för oss två. Kanske mest för mig ifs.
Jag är ändå så glad över att vi två står varandra så nära. Jag hoppas att vi alltid kommer ha en fin relation och jag har redan lovat mig själv att jag aldrig ska bli någon hemsk, inkräktande svärmor som inte kan läsa av situationer i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar