torsdag 1 november 2018

KÄNSLAN SOM UPPSTÅR NÄR MAN...

Av misstag upptäcker att en gammal kompis tagit bort en som vän på Facebook och högst troligt även blockat Instagram.

Givetvis är jag nyfiken, enligt mig så är vi inte osams. Kanske har hon gjort en större vänrensning på sociala medier? Då kan jag köpa att jag rykt pga att vi inte träffats speciellt mycket på några år.
Men nej, ingen större rensning. Då återstår väl bara att det var ett aktivt och medvetet val från hennes sida.
Trist iaf. Jag har väl mer gått och tänkt att just nu är vi bägge upptagna med vårt och vi har klassiskt glidit isär. Men för den del inte sagt upp bekantskapen. Det var nog bara jag som tänkt så 😀.

Det här med sociala medier är rätt lustigt egentligen. En kompis har lite annan syn än vad jag har kring följa och avfölja. Om hon tycker ett konto tar för mkt energi alternativt att hon just nu helt enkelt inte med personen så avföljer hon på Instagram. Vill hon se igen så skickar hon en vänförfrågan igen. No biggie liksom. Så har nog inte riktigt jag känt. Jag har ett par stycken på Instagram som jag inte är intresserad av att se. Men vågar jag avfölja? Näää skulle bli jobbigt om man springer ihop på Ica hehe. En av de konton har vart så otroligt negativt. Bilder från vardagen med millång text om vilket helvete hens liv är.. orkar inte. Det andra är en person som triggar mig något vansinnigt med alla hundratals selfies och studiobilder. Mycket naket. Orkar inte med sånt heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar