tisdag 20 november 2018

SITTA SJÄLV

Jisses


Det går så fort så fort.
För ett par helger sedan satt jag i Lerdala och beundrade Olles makalöst grymma ätteknik.
Knappt något slafs alls medan Felix var en stor pöl runt hela munnen.
Men det gick kanske 3 dagar (?).
Sen åt Felix precis lika fint som Olle.

Felix sitter själv med passivt stöd (moi).
Men jag sitter och vaktar som en hök bakom honom med benen som ett V.
Men jag behöver inte göra så mycket.
Han sitter där han sitter.

När det gäller den motoriska utvecklingen så tror jag att Felix är supernormal.
Inte tidigt och inte sen.

Men det är ändå lite skillnad mellan mina barn.
När Vicke var 6 månader kunde han lyfta sin kropp som i en armhävning.
Vid 7 månader så kröp han.
Riktigt där är inte Felix än.

Skönt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar