onsdag 7 november 2018

SNURRA RUNT SIN EGEN KROPP

Ikväll behöver jag hylla Vicke lite extra. Visst för att han ibland kan va lite ointresserad av vissa saker. Men vilken fantastisk storebror han är. Extra fantastisk ikväll. Han har lekt med Ella väldigt mycket idag/ ikväll. Vicke är ju inte direkt den stillsamma typen så det har vart high life här hemma med datten runt, runt, runt i huset. Kuddkojor, bus i största allmänhet. Mellanåt plockar han upp Felix och vill mysa lite med han också.

Han är verkligen småttingarnas idol.
Jag lagade middag.
Ella vägrade äta den, Vicke åt liiiite och t.o.m jag tyckte den var rätt äcklig.
Receptet kom från matkassen.
Så det serverades sönderstekt och väldigt torr kyckling med potatismos och någon rotsellerisallad. Jag gillar tydligen inte rotselleri. Ryser när jag tänker på kycklingen. Det är några enstaka saker som jag avskyr att tillaga i köket:

- Steka Kyckling
- Steka kött
- Steka fisk
- Steka bacon
- Koka fisk

Kort och gott, kött och fisk vill och kan jag inte tillaga. Jag är sämst. Utan tvekan.
Men istället är jag hyfsat duktig på:

- Steka pannkakor
- Koka ris i såna färdiga påsar
- Laga min favoritnudelrätt
- Göra kyl/frys och skafferirens
- Krämig äggröra
- Tacos

Tur att man har någon som kompletterar ens matlagning. Annars skulle vi aldrig få äta kött här hemma. Idag kom Pontus hem sent då han hade någon avtackning på jobbet. Men bägge småttingar somnade sött på en gång. Vicke la sig med mobilen i sängen. Ganska slapp tisdagskväll ändå.

Imorgon blir det veckans andra 2-dag + promenad med Lisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar